Khamis, 24 September 2009

The Best Eid Ever. =)

Kuew Teow Apa-Tah tu aku punya. Hari terakhir bersahur di Melaka.
Ya sayang, biasanya my roomates and I sahur di luar setiap hari.


Hanya bermain bunga api di Kuantan. Tetapi kenikmatan dentuman mercun amat-amat aku rasai di kampungku di Terengganu. Gegar mengalahkan pengeboman di Gaza. Habis puas aku main mercun.

Rumah awek pertama. Aisya atau Muji Hartini. Aku dah lupa.


Sedih sebab awek bernama Eda 'menghalau'
rombongan kami.


Di rumah jejaka bernama Hafizi.

Hampir setiap rumah ada nasi ayam, sate dan nasi minyak.
Bukan salah aku jika misi diet aku tergendala.


Pedulikan situasi tipikal blogger ketika perayaan. Sebab raya tahun ni adalah yang paling happening bagi aku. Banyak sangat benda-benda yang best berlaku.

Malam kedua, melepak-lepak kat Teluk Cempedak (TC). Ingat boleh la pergi ramai-rmai pada malam raya ke-2 bajet tak ramai orang. Tengok-tengok penuh la pula. Chikaro pun bersepah. Kalau duduk kat pondok tepi pantai tu, leh je dengar bunyi-bunyi pelik. Aku rasa, sekitar Kuantan, TC adalah tempat paling dilaknat. Semua orang tahu tu port paling best nak buat projek sebab kemudahan semua ada, tepi pantai, tetapi gelap gelita. Dah la tempat tu luas. Tapi tak ada sorang pun nak prevent.

Lepak sampai pukul dua pagi. Balik-balik dengar orang membebel sebab balik lewat. Hais.

8 ulasan:

  1. ngan geng2 lagi best ye sambut
    p umah awek2 lagi2 la best
    p tc...
    haha

    BalasPadam
  2. hahaha..ko nak diet ape..aku tgk kering je bdn ko..
    psssttt..actly,aku tatau pon ko yg mane..men sebat je ckp..haha
    neway,slamat ari raye haaa...

    BalasPadam
  3. beraya dengan rakan2 sangat happening!

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. slmt hari raya...
    aku rasa ko mcm kueteow kungfu kot...
    ;)

    BalasPadam
  6. ko hisap rokok eak??? aq nmpk winston kowt kt tpi kueh teow ko? katakan tidak pada rokok! =)

    BalasPadam
  7. kotak wiston!! ceytttt..rujuk entri lamamu... bedebah..hahaha...

    kueh teow hong kong...ingat2

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.