Selasa, 1 September 2009

Para lelaki, tinggalkan awek anda.

Gambling with your own life

Aku melihat, memahami. Lantas senyum.

BERLIN: Lelaki lebih berkemungkinan hidup lebih lama jika mengahwini wanita lebih muda, menurut satu penyelidikan baru yang mendapati kaum Adam berpeluang mengurangkan
risiko mati muda sehingga satu perlima jika usia isteri antara 15 dan 17 tahun lebih muda.

Risiko mati muda dikurangkan sehingga 11 peratus jika mengahwini wanita yang tujuh hingga sembilan tahun lebih muda.

Kajian yang dibuat di Institut Max Planck di Jerman juga mendapati lelaki mengahwini wanita lebih tua berkemungkinan mati muda.

Hasil kajian menunjukkan wanita tidak mendapat faedah sama jika mengahwini lelaki muda atau tua.

Isteri dengan suami lebih tua atau muda antara tujuh dan sembilan tahun meningkatkan risiko mereka meninggal dunia lebih awal sehingga 20 peratus.

Saintis berkata, perangkaan bagi lelaki mungkin hasil pemilihan semula jadi - cuma lelaki tua paling sihat dan berjaya boleh menarik perhatian wanita muda. � Agensi

Sora Aoi. Gadis ayu. Tapi blacklisted

Sering kali aku lihat lelaki tua yang kahwin gadis muda. Amat bahagia lelaki tersebut, pasti.

Aku rasa aku tahu kenapa gadis sukakan jejaka tua. Pengalaman dan wang mungkin? HAHA. Followers aku pasti bengang.

Aku pernah baca pasal ini di majalah. Lelaki memilih perempuan based on fizikal dan luaran iaitu nafsu (nafsu=seks). Para lelaki, jangan nak nafikan. Dasar lelaki. Perempuan memilih lelaki kadang-kadang based on harta. Unsur harta tu pasti ada. Dasar perempuan punya. Kalau salah, peduli apa aku. Aku bukan perempuan nak tau betul atau tak.

LailaCantek. Menarek.

So para lelaki semua. Marilah kita kahwini gadis-gadis muda. Tinggalkan awek-awek anda itu. Mereka boleh hidup tanpa anda. Marilah kita kahwini gadis-gadis muda ini dan hidup lama. Bila hidup lama. Boleh la kahwin ngan yang lagi muda. Then hidup lagi lama. Then kahwin lagi. Then hidup lama lagi. Then kahwin lagi. Lagi, lagi dan lagi. HAHA.

Tapi, aku tak kisah hidup hanya seketika jika, boleh bersama Si Dia yang satu-satunya...aku..

isk, angan-angan..

31 ulasan:

  1. haaaa....si dia tu sapa???

    hahaha... berangan gk kaw ek~!

    BalasPadam
  2. @Ayie- Angan-angan atau impian atau mimpi yang tak akan jadi kenyataan. Isk.

    BalasPadam
  3. woah. hahaha. hebat ha. teruskan lah impian anda.

    BalasPadam
  4. masa aku prakticum skrg ni, aku ada kenal 2 orang students pompuan KEMBAR(form 2: 14 tahun) yang SGT AYU dan wajah mereka sgt matang..(tak nampak mcm budak form 2, nampak mcm dah 17-18 tahun..kecuali perangai mereka yg masih kebudak2an..)..aku pikir..

    "kembar. ngurat satu, gagal, still ada lagi satu chance.."XD

    hehe..tapi budak lagi..so aku pun xpikir la nak kaco ke hape..haha..tapi skrg ko dah kuarkan fakta dan seru mcm ni, maybe aku patut..jaga diorang sampai besar..ikuti perkembangan diorang..(seorang guru yg sgt prihatin rupanya aku niXD)..hehehe..

    jgn marah, kwn2. sy cuma seorang lelaki normal..sy tak berniat jahat:P

    BalasPadam
  5. @Jayra - Okay. U rock.

    @Igniz - Ya. Patut. Kau perlu mengorat mereka. Dua-dua cantik bukan. Kau ambil 1. Aku ambil satu. Deal. Ada komisen. Jangan risau.

    BalasPadam
  6. @Joe- Dasar lelaki normal. hehe

    BalasPadam
  7. HAHA ~ siutt saje .
    tape2x .
    buley trime kutt entry ni .
    ngaha ~

    BalasPadam
  8. heh, ni yang nak debat ni :)

    ajal maut ditangan Tuhan ya bang. tak kesah lah lelaki tu kawin dengan perempuan yg 50tahun lagi muda dari dia. silap2 lelaki tua ni semua mati kena bunuh je dengan bini muda yang nak kaut harta. ahaks :P

    lelaki pilih perempuan based on nafsu kan? so fair lah kalau perempuan pilih lelaki based on their pocket. more money, more chances. so untuk kaum lelaki, pegi lah carik duit banyak2 untuk kami. hahaha

    seronok jadi perempuan :))


    p/s; kalau kau nak jadi perempuan, aku boleh ajar kan. HAHA. jk jk

    BalasPadam
  9. oh ya lupa, aku dengan cik kumbang/que/duniaparipari.blogspot tu memang roommate dah setahun setengah dah. hee.

    kami memang tag team yang berjaya, macam wonderpet tu cuma wonderpet ada 3, ktorang dua je. siape2 yg buat jahat kitorang tarik je rambut sampai botak. :)

    BalasPadam
  10. hohoho...kirenya aku bakal dapat lelki tue..sbb semua laki nak idop lame..aish..klau tue sgt? habislaaku..huuuh

    BalasPadam
  11. @maizatul - Entry ni bukanlah entry serious. Kau boleh tak setuju dengannya. =)

    @nysaa- Ya. Akan aku usaha kan itu. Dan kalau tak silap aku, lelaki kaya adalah amat sexy di mata gadis.

    @Aqila - makin tua, makin banyak pengalaman. Makin hebat ayat2 mengayat dia. Juga, Makin banyak harta.

    @Sinichi - Mungkin ya dan mungkin tak

    BalasPadam
  12. Aku pun suke lelaki berumur skit. Bagi aku, die orang agak matang. Well, kalau ade lelaki yang sebaya aku leh bertindak matang, why not? Huhu. But, aku memang suke orang yang matang. Hidup lama la suami aku nanti. haha. InsyaAllah...

    BalasPadam
  13. Aku tak matang. Mungkin sebab itu si dia tak nak kat aku. Atau pun mungkin sebab aku tak handsome.

    BalasPadam
  14. xpe.. pilih popuan atau laki sebab 4 perkara.. agama,keturunan,harta, lg satu ape ah? tapi drpd 4 tu, utamakan yg satu=agama, iA bahagia =)

    BalasPadam
  15. @Kecik - Lagi 1? Hm. Kehandsoman?

    BalasPadam
  16. Nak idup lame tp sengsare or nak idup kureng lame tp bahagia ... eh!

    BalasPadam
  17. Lain orang lain kehendak. Tak perlu jadi ensem untuk si dia. Tak perlu jadi matang untuk si dia. Orang yang cintakan kelemahan ko, orang betul2 cintakan ko. sebab, dia nampak kelebihan di sebalik kelemahan. well, opinion je...

    BalasPadam
  18. @Pontianak - Tak. Aku perlu jadi matang. Amat perlu.

    BalasPadam
  19. @Azza - Tak. Dan itulah masalahnya.

    BalasPadam
  20. Betul gak tu. Ko perlu jadi matang. Memang ko perlu. Jgn lupa cinta gak wat kita jadi sempurna.

    BalasPadam
  21. @Pontianak - Ya. Aku sokong tu.

    BalasPadam
  22. So, rasa diri tak perfect, moh, jom cari cinta. Gambatte ne!

    BalasPadam
  23. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  24. @Paan - Ya. Agak tak boleh blah.

    BalasPadam
  25. hhaha..
    pilih la jodohmu atas 4 perkara..

    pertama,
    keturunannye

    kedua,
    kecantikannye

    ketige,
    hartanye

    keempat,
    agamanye..
    barang siapa yg memilih jodohnye keranan agamanye,nescaye bahagia perkawenannye..

    hehe..
    jahat kah aku kalo aku kate,
    duit itu penting?..
    hehhe..aku bukan la wanita materialistik,
    tapi dlm proses carikjodoh,
    aku memang menitik beratkan aspek kewangan..

    takde duit,nak makan ape beb..!

    BalasPadam
  26. ek eleh

    walaupn aku terlepas jauh(post ni dah lma) stilllllll,aku nk komen.

    ko nih memag xd perasaan erk?

    ingat pmpuan ape nak men tinggal2?

    (tbe2 aku rs setuju ngn kawan aku yg memainkan perasaan lelaki.)

    BalasPadam
  27. kiranya nak kawen banyak kali la nie? hahaha.

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.